Julijo Srgota, predjsednik Uprave Hotela Maestral: Odlična sezona Maestala koji su i dalje bez privatizacije

0

Prije mjesec dana na čelo Uprave Hotela Maestral imenovan je novi predsjednik. Nije riječ o novom čovjeku u Maestalima jer je on već 14 godina zaposlen u toj hotelskoj grupaciji. Riječ je o Juliju Srgoti koji nam je u razgovoru rekao kakva je bila protekla sezona, imaju li problema s brojem zaposlenika, što je s privatizacijom i u kakvom su stanju hoteli Adriatic, Komodor, Vis, Splendid, Uvala i Adiatica Rooms

Razgovarala: Katarina Milat Kralj

Mjesec dana ste na ovoj funkciji. Jeste li napravili neki konkretan plan?

Ovih mjesec dana je trajao pregled „krvne slike“ Društva i rješavanja tekućih poslova. Moja prednost je što sam u Hotelima Maestral već 14 godina, pa sam upoznat s organizacijom, ljudima i problemima poslovanja. Već imam ideje za unaprijediti poslovanje Društva koje sam prezentirao u svom razvojnom programu, a sa suradnicima ih razrađujem kroz poslovni plan za slijedeću godinu, koji ću uskoro prezentirati Nadzornom odboru. Što se tiče dugoročnog plana, on će ovisiti o vlasniku tj. Državi i pregovorima koje ću uskoro obaviti s Ministarstvom imovine. Nakon toga ću znati smjernice za izradu dugoročnog plana.

Glavni dio sezone je iza nas. Jeste li zadovoljni ovogodišnjim rezultatima?

Već sada se može reći da je ovo odlična sezona za Hotele Maestral. U prvih devet mjeseci ove godine Maestrali su ostvarili ukupno 136 tisuća i 600 noćenja, što je šest posto više nego godinu dana ranije i šest posto veći prihod u odnosu na  2016. godinu. Broj dolazaka je porastao za osam posto, a u hotelima Društva gosti su se zadržavali 3,6 dana što je za jedan posto kraće nego 2016. Godine. Ukoliko se ostvare procjene noćenja i prihoda do kraja tekuće godine, a uz planirane rashode,  Društvo će ponovno na kraju godine iskazati dobit.

Planirate li uskoro rekategorizaciju pojedinih hotela iz grupacije za sljedeću sezonu?

Činjenica je da su svi naši hoteli stari. Uvala je zadnji potpuno obnovljeni hotel i dignut na kategoriju četiri zvjezdice, a to je bilo 2003. godine. Ostali hoteli su kontinuirano kroz protekle godine samo održavani na način da se udovolji zahtjevima kategorizacije. U slijedećoj godini nam predstoji rekategorizacija tri hotela, a to iziskuje veća ulaganja na održavanju i poboljšanju kvalitete hotelskog smještaja u što planiramo uložiti znatna novčana sredstva.

Jedan od većih problema s kojim se susreću hotelijeri i ugostitelji jest kadar. Suočavate li se i Vi s nedostatkom broja ljudi?

Suočeni smo s velikim odljevom ljudi koji posao traže izvan granica Hrvatske, tako da nismo svjesni što nas čeka u budućnosti. Upravo je i nedostatak zanimanja učenika za upis u turističko-ugostiteljske smjerove dokaz o tome koliko ova struka nije lagana, a time niti privlačna. Za turizam i njegov daljnji razvoj u Hrvatskoj ključno je pitanje kadrova i dostupnosti radne snage. Što se Hotela Maestral tiče, mi još uvijek imamo okosnicu starog kadra iz “zlatnih” vremena dubrovačkog turizma koji su se školovali za taj posao, vole ga, daju sve od sebe i imaju onaj osmijeh i ljubaznost po kojemu je dubrovački turizam bio i prepoznat. Neminovno je da ti ljudi odrađuju svoj radni vijek i odlaze u mirovine, ali novi kvalitetan kadar možete dobiti na kapaljku, jer mora kroz sustav jako puno ljudi proći kako bi uspjeli probrati one koji se žele baviti tim poslom. Imamo nekolicinu mladih ljudi koji su se dokazali kroz par godina i na te ljude računamo kao na okosnicu za budućnost.

Svi pričaju o rekordnoj sezoni i odličnim financijski rezultatima, no dosta kadra se žali kako oni te rekorde ne osjete na svojim plaćama. Mislite li kako bi bolji rezultati trebali dovesti i do boljih plaća zaposlenika?

Kao što sam već naglasio sezona će za Hotele Maestral biti rekordna, a najveći doprinos tome su dali naši zaposlenici. Mogu reći da mi kao Društvo imamo dobre i korektne odnose sa Radničkim vijećem i sindikatima. Prošle godine je isplaćena Uskrsnica i Božićnica, a  ove godine i dodatak na plaću u kolovozu. Što se tiče same plaće, ona je u odnosu na cjelokupne prihode i rashode tolika koliku Društvo može isplatiti u odnosu na ostale obaveze s kojima je opterećeno, a apsolutno poštujući kolektivni ugovor.

Ne možemo izbjeći pitanje privatizacije. Zbog čega mislite da je teško naći investitora s obzirom da su svi hoteli na odličnoj poziciji?

U zadnjih 15 godina bilo je nekoliko neuspjelih privatizacija. Teško mi je objasniti zašto su sve propale. Činjenica je da se zbog krize posljednjih godina jednostavno i nije mogao naći kvalitetan i pouzdan partner. Mišljenja sam da ovo blago ne bi trebalo prodati i da Država može biti dobar gospodar i obnoviti ove objekte na razinu koju i zaslužuju kao i zaposliti naše kvalitetne i dobre ljude i na kraju ubirati profit. Ali, ako država ne bude htjela ulagati, onda od privatizacije nitko ne bježi. Ako hotele preuzme kvalitetan investitor koji ima viziju i želi raditi kao i zaposliti naše ljude onda sam za. Na kraju naša predivna mikrolokacija s plažama koje imaju Splendid, Vis i Adriatic sa zaleđem park šume Petka i predivnim zalascima sunca, definitivno zaslužuje više od postojećih objekata koji ne zadovoljavaju smjer turizma u kojem bi Dubrovnik trebao ići. A to je kvaliteta i održivi turistički razvoj.

Imate li već plan za sljedeću sezonu. Hoće li Hoteli Maestral imati neki dodatni sadržaj/ponudu za svoje goste?

S pripremom slijedeće turističke sezone krećemo odmah po zatvaranju hotela jer nas čekaju radovi vezani uz rekategorizaciju hotela. Osim toga, ulagat ćemo i u ostale hotele u obimu u kojem nam to dozvoljavaju novčana sredstva koja su uvijek ograničena. Planiramo poboljšati izvanpansionsku uslugu, uvesti nove sportske i rekreacijske sadržaje i ulagati u obnovljive izvore energije.

Komentari

Komentari

Share.

About Author

Comments are closed.