Kako najbolje prodati nekretninu?

0

ZAKONITOST TRŽIŠTA

Za uspješnu prodaju potrebno je ustanoviti koja je ciljna skupina kojoj se obraćamo prilikom oglašavanja nekretnine, na koji način je tu nekretninu najbolje oglašavati i u kojem vremenskome razdoblju

Američki marketinški stručnjak Zig Ziglar, poznat po brojnim objavljenim knjigama iz područja prodaje, izjavio je kako svaki prodajni proces podrazumijeva svladavanje neke od pet temeljnih prepreka: nepostojanje potrebe, nedostatak novca, nedovoljna žurnost, nepostojanje želje ili nedostatak povjerenja. Takve su prepreke posebno izražene kada se radi o kupoprodaji nekretnina s obzirom na visinu ulaganja koje takav pothvat zahtijeva. Kako bi prodavatelji bili zadovoljni s postignutom cijenom i vremenskim rokom u kojem je prodana nekretnina, a kupci svjesni da su dobili najveću moguću vrijednost za uloženi novac, ključna je kvalitetna usluga agencije za nekretnine koja vodi kupoprodajni proces. Niz je čimbenika koji utječu na uspješnost prodaje. Bitno je poznavati zakonitosti lokalnoga tržišta, učinkovito predviđati tržišna kretanja, posjedovati informacije o dostupnosti nekretnina, razumjeti potrebe i želje kupaca te, sukladno tome, djelovati pravovremeno i u interesu svih uključenih strana.

Kada se govori o određivanju vrijednosti nekretnine, treba imati u vidu da je mogućnost pogrešne procjene minimalna ako su u pitanju stanovi i građevinska zemljišta, dok je za kuće, odnosno vile, veća. Tržišna cijena nekog stana na poželjnoj lokaciji jasno je određena te regulira cijenu građevinskoga zemljišta na istome ili sličnom području. Nerijetko je moguće postići i da kupac plati više od onoga što se smatra realnom tržišnom cijenom, no tu se radi o povećanju cijene od 10 do 15 posto. Libertas inženjering plus d.o.o. kupoprodaju za svoje klijente može ostvariti u vremenskome razdoblju do tri mjeseca, ovisno o nekretnini. Treba istaknuti da se to ne odnosi na prodaju kuća / vila jer za takve nekretnine ne vrijede jednaka tržišna pravila kao za stanove ili građevinska zemljišta. U tom su slučaju drukčija i očekivanja prodavatelja. Niz je primjera koji pokazuju kako prodavatelji precjenjuju svoje nekretnine potaknuti obećanjima raznih špekulanata o tome kako mogu zaraditi čak i dvostruko više od tržišne cijene prodajom svoje vile, a na koncu se dogodi da takva procjena priskrbi prodavatelju mjesece ili godine iščekivanja i prodaja se dogovori po puno nižoj cijeni od početne, što je zapravo realna tržišna cijena. Suradnjom s ovlaštenom agencijom za nekretnine koja se oslanja na znanje, iskustvo i etičnost u poslovanju, kao što je Libertas inženjering plus d.o.o., izbjeći ćete takav nepovoljan razvoj događaja i dobiti ispravnu procjenu vrijednosti svoje nekretnine.

Za uspješnu prodaju potrebno je ustanoviti koja je ciljna skupina kojoj se obraćamo prilikom oglašavanja nekretnine, na koji način je tu nekretninu najbolje oglašavati i u kojem vremenskome razdoblju. Tvrdnja kako visokovrijedne nekretnine ne treba oglašavati ne stoji. Radi se o tome da ih ne bi trebalo oglašavati u svakom oglasniku, već sukladno komunikacijskog strategiji i sustavnom primjenom komunikacijskih taktika. Isto tako, prodaja po načelu „akcija, hitno, sniženo“ odraz je zastarjele prakse u nekretninskome poslovanju i odaje nedostatak znanja i vještina koje agenti moraju primjenjivati u komunikaciji s klijentima.

Budući da u kupoprodaji nekretnina detalji mogu bitno utjecati na ishod cjelokupnoga procesa, Libertas inženjering plus d.o.o. svojim klijentima savjetuje da, uz prethodno navedeno, pripreme svoju nekretninu za prodaju na sljedeći način:

– učinite potrebne popravke, očistite i uredite svoju nekretninu u onoj mjeri u kojoj je to moguće radi postizanja što boljega prvog dojma klijenta prilikom razgledavanja

– uklonite predmete koji govore o vašem životu i uspomenama kako bi pridonijeli tome da klijent lakše zamisli svoj život u tome prostoru

– prilikom razgledavanja nekretnine pomaknite zastore i otvorite prozore kako bi prostor djelovao što prozračnije

Osim ranije spomenutoga, kvalitetna usluga agencije za nekretnine podrazumijeva:

– izradu profesionalnih fotografija nekretnine (uz privlačan naslov oglasa te sažet i sadržajan opis nekretnine)

– izradu tlocrta ili informativnih skica (što je posebno bitno radi stjecanja dojma o funkcionalnosti nekretnine)

– navođenje cijene (jer izraz „cijena na upit“ odbija kupce te ih potiče da poslovanje takve agencije okarakteriziraju kao nezakonito ili nelojalno;takav je izraz prihvatljivo koristiti kada se radi o nekoj luksuznoj nekretnini)

– izradu energetskoga certifikata

– pripremu i predaju kupcu cjelokupne vlasničke dokumentacije

– izradu idejnoga rješenja (ako se radi o zemljištu) koje će, po procjeni agenta, većini kupaca biti prihvatljivo ili smjernica koje će klijentima olakšati odluku o kupnji; ako se radi o stanu ili kući gdje je potrebna rekonstrukcija, također je uputno izraditi idejno rješenje i troškovnik.

 

 

 

Komentari

Komentari

Share.

About Author

Comments are closed.