28.08.2016 | Gost urednik
Park Orsula kao nova reprezentativna recepcija Grada
Autor: Glas Grada
podijeli:
Gost urednik: ANDRO VIDAK - Predsjednik udruge Ambient Croatia, idejni začetnik i kordinator projekta Park Orsula
Prigodu da gostujem u vašem tjedniku iskoristit ću za prezentaciju idejnog rješenja šireg područja Parka Orsula do kojega smo došli, temeljito i dugo se baveći tim prostorom. Imamo jasnu viziju i želimo pokrenuti procese koji vode ka njenom ostvarenju.
O našem festivalu se sve manje-više zna. Želimo da festival Park Orsula, kao javna manifestacija od kulturnog značaja, ide na javni natječaj i da ga ubuduće radi ponuđač koji ponudi najbolji program. Nakon što se uvjeti precizno definiraju, a potom međusobni odnosi zakonski urede, sve će se dalje lakše razvijati.
Uvažavajući naše prijedloge i dosadašnji rad, Grad nas je nedavno i službeno predstavio kao suradnike na daljnjem razvoju projekta Park Orsula. Podrška je prisutna od samoga početka, ali je do sada, u najvećoj mjeri bila samo deklarativna. Sad je došlo vrijeme za vrlo afirmativnu ulogu Grada, jer se radi o javnom projektu ogromnog potencijala koji je zreo za prelazak na višu razinu.
Za ovako povoljan rasplet događaja ključan trenutak bio je kada je, na našu inicijativu, kroz proceduru izmjena i dopuna gradskog GUP-a, službeno prihvaćen naziv Park Orsula, a cijeli lokalitet definiran kao javni gradski park. Grad je potom stekao uvjete za ulaganja i u suradnji s našom udrugom naručio izradu arhitektonsko urbanističke studije šireg prostora parka. Moj brat Jakov, arhitekt koji nam je od početka oslonac u pitanjima struke, okupio je tim suradnika koji su ponudili vrlo kvalitetna rješenja ključnih problema lokaliteta. Krenuvši braniti Orsulu od niza “nerješivih” prostornih i prometnih enigmi koje sputavaju njen razvoj, došli smo do fantastičnih rješenja od višestruke koristi za cijelu zajednicu. Vrlo zadovoljni i ushićeni, završili smo studiju i predali je Gradu.
Prometno rješenje koje studijom predlažemo na Orsuli, predviđa spajanje dvaju postojećih neartikuliranih vidikovaca u jedan veliki organizirani magistralni vidikovac, dostupan iz oba smijera, koji može primiti i do 20 autobusa istodobno. Uređeni, prostrani Park Orsula koji se pruža duž cijelog njegovog oboda, kao njegov prirodni “trbuh”, omogućava manipulaciju velikim grupama ljudi jer ih je sposoban vrlo brzo “usisati” i maknuti s ceste. Iz Parka Orsula turisti bi se potom direktno transferirali na Ploče, ulicom Druge dalmatinske brigade nizbrdo, suprotnim smijerom vožnje od ovoga danas. Taj izrazito atraktivan panoramski transfer s Orsule do Grada trajao bi manje od pet minuta, uz nezaboravnu sliku 'en face' približavanja Gradu. Obavljalo bi ga gradsko prijevozno poduzeće svojim cabrio autobusima, a jednog dana i novim električnim vozilima.
Park Orsula bi tako postao novi alternativni ulaz u Grad s istoka, kojim se operativno upravlja prema potrebi. Prostor vidikovca, zajedno s dijelom parka postao bi svojevrsni terminal za iskrcaj turističkih autobusa koji bi tako nestali s Pila, iz Zagrebačke ulice i s Ilijine glavice, a te bi se točke rasteretile enormnog prometnog pritiska koji je gorući problem Grada.
U sklopu ovog rješenja, studija staru cestu od Orsule pretvara u izlaznu cestu, a kompletan promet oko Ploča okreće u prirodni desni kružni tok, obrnut od ovoga sada aktualnog na koji smo navikli. Tako povijesna jezgra i Ploče ne bi prometno ovisile isključivo o Zagrebačkoj ulici, jer bi bile dostupne i iz Parka Orsula, barem za određene skupine vozila. Ne možemo prihvatiti da je naš bogati Grad u nemogućnosti revitalizirati staru cestu od Orsule koja je glavni ključ svih rješenja. Ta cesta u mogućnosti je odčepiti zakrčene gradske žile i uz već najavljenu regulaciju prometa Zagrebačkom ulicom, značajno podići kvalitetu življenja i boravka unutar stare gradske jezgre i u njenim kontaktnim zonama. Na kraju krajeva tu su i EU fondovi koji postoje upravo zbog ovakvih projekata.
S novog vidikovca lako dostupna bi postala i Žarkovica, kroz pothodnik ispod magistrale, što bi do sada potpuno nedostupne, blage istočne obronke Srđa, integriralo u veliku izletničko parkovnu cjelinu.
Mene osobno ponajviše raduju benefiti koje bi od svega toga imala naša pozornica, koja bi tako jednoga dana mogla postati prava globalna atrakcija. Bila bi prostrana, dostupna i logistički spremna za ozbiljne svjetske produkcije.
Za sada, treba učiniti sve da jedan ovako važan, široko promatran, cjelovit infrastrukturni projekt, koji je Dubrovniku u budućnosti više nego nužan, ne bude onemogućen nekim ishitrenim parcijalnim rješenjima!
Studija je dostupna u gradu Dubrovniku, u odjelu za urbanizam, svim zainteresiranim stranama na uvid.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?