UR Institut provodi edukaciju volontera o motivaciji za STEAM

0

Ovog vikenda u UR Institutu a u sklopu projekta „Obitelj i društvo“ udruge Bonsai, volonteri uključeni u program poduke i mentoriranja uče kako motivirati djecu i mlade na proučavanje STEAM-a. STEAM područje inače obuhvaća,  kao što njegova engleska kratica kaže:  Science, Technology, Engeneering, Arts, Mathematics. Ako bi se netko uopće pitao zašto vrijedi proučavati ovo područje možda je važno reći da nam ono pomaže u razumijevanju svijeta oko sebe, sebe samih, temelj je civilzacijskog i društvenog razvoja a važan je i za adaptaciju na trendove budućnosti. Petogodišnje istraživanje Western Coolaborative Group na 1.118 ispitanika prvo je istraživanje koje uspoređuje znatiželju sa dugovječnošću i nalazi pozitivnu korelaciju ovih varijabli kod pripadnika treće životne dobi. Dozvolite si sada samo se prisjetiti nekog djeteta od 3 ili 4 godine i njegovih nebrojenih i neiscrpljivih zašto? Onda to usporedite sa stresom državne mature ili odnosom prema učenju većine mladih ljudi, njihovom apatijom i zasićenošću „onim što se mora savladati“ , činjenicom da 70 % srednjoškolaca u nekom momentu uzima dodatne poduke (Izvor: IDIZ) i jasno vam je kako je od djetinjstva do odrasle dobi očito nešto pošlo po krivu.

Iako svi želimo što bolju edukaciju za našu djecu  i mlade  u procesu odgoja i obrazovanja puno se više stavlja naglaska na ekstrinzičnu nego li na intrinzičnu motivaciju. Ne ulazeći u složenost uzroka zbog kojih jest to tako u našem obrazovnom sustavu, ova eduakcija je usmjerena na predstavljanje, objašnjenje i testiranje metodologija koje volonteri mogu primjeniti kako bi djeca koju podučavaju , prije svega došla do onog „Eureka!“ momenta, stvorila ponovo želju za proučavanjem i vrlo često shvatila konkretno, autentično i direktno koju to primjenu ima u svakodnevnom životu. Objašnjava li to svijet oko nas ili u nama, svemir, tehnologiju ili simetriju Mona Lise? Ili možda daje odgovor zašto je frizura Donalda Trumpa tako nezaboravna ( Fibonacciev niz ) te kako su fraktali krivi za stabla, naš krvotok, pluća ili šenon povrće (kombinaciju brokule i cvjetače).  Na koji način su građa atoma i piramide krivi da iako smo puni praznog prostora, iako sva materija koja je ikad postojala na Zemlji da se sabije stala bi u kockicu šećera , mi smo to što jesmo a naša planeta ne stane u čajnu žličicu. Puno je veća vrijednost, namjesto pukog zapamćivanja pa čak i sposobnosti reprodukcije školskog sadržaja sa razumijevanjem, održavati ili nanovo poticati želju za istraživanjem , otkrivanjem i povezivanjem sa svijetom i životom. To je u konačnici u skladu sa stvarnošću oko nas. Ako i promatramo neko vrijeme izolirano neku temu bez njezinog povezivanja sa raznim granama znanosti , bez interdisciplinarnosti, kako se to često kaže, gubi se jedan dio kvalitete obrazovanja. Primjerice jedna tegla meda u vašoj kuhinji je izvor za poduku o fizici , matematici, kemiji, nutricionizmu, zoologiji, prehrambenoj tehnologiji, komunikaciji, arhitekturi, sociologiji , optimizaciji poslovnih procesa, itd. itd. I ako imate sreće da poznate nekoga tko je spreman postaviti 1000 zašto a što bi često moglo biti vaše dijete, možda biste i sebi i njemu učinili uslugu da se upustite u istraživanje kako je to sve povezano i kako to u biti radi. Gjino Šutić inspirirao je volontere  da istražuju na koji način je geometrija u biti uzbudljiva, pragmatična,  odgovorna za naše poimanje lijepoga pa čak i dobroga, kako je ona i duša i oblik predivnih kristala te zgodna za modeliranje. Ne jedna osoba je danas rekla: da mi je ovako bilo u školi ja bih bio znanstvenik! Ne jedna osoba će volontirajući pokušati prenijeti tu motivaciju za STEAM ali i druga područja djeci i mladima sa kojima rade. Da im vrate ljubav za učenjem, onu koju su imali kada su tako neumorno ponavljali ono svoje zašto? Možda se pitate zašto ? Zato jer oni to zaslužuju a i nama je tako zabavnije. U konačnici svi su na dobitku. Projekt „obitelji i društvo“ udruge Bonsai financiran je od strane Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku Republike Hrvatske, obuhvaća volonterski program „Subota za učenje“ i provodi se u partnerstvu sa udrugama Breza i RODA.

Komentari

Komentari

Share.

About Author

Comments are closed.